Педагогічний проект

Проект «Хмарні сервіси для інтегрованої системи знань з біології»
Короткий опис проекту:
  Проблема: недостатній ступінь розробленості інноваційного методичного й інформаційного забезпечення процесу формування метакогнітивних знань учнів при вивченні шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
  Мета проекту: розробка інноваційного методичного й інформаційного забезпечення окремих елементів процесу формування інтегрованої системи метакогнітивних знань учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
  Результат проекту: інноваційні дидактичні матеріали як невід’ємна складова сучасної системи практично орієнтованих навчально-методичних й інформаційних засобів успішного формування метакогнітивних знань і умінь учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
  Завдання проекту: 
1) розробка й практична реалізація методики використання окремих хмарних сервісів (Tagul.com – для створення хмарин ключових слів, Loupe.com – для створення онлайн-колажів тематичних збірок візуальних образів об’єктів, що вивчаються, Jigsawplanet.com – для створення колажів зображень об’єктів вивчення шкільного курсу біології);
 2)розробка засобів мультимедійного супроводу процесу формування в учнів метакогнітивних знань щодо використання інформаційно-комунікаційних, зокрема, хмарних технологій для мотивованого вибору власної освітньої стратегії;
3) створення елементів он-лайн середовища (персональних блогів/сайтів учителя, мережевих дослідницьких спільнот учнів/вчителів щодо реалізації тематики тощо) вчителя біології, спрямованого на фасилітацію процесу формування метакогнітивних знань і умінь учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Література:
1. http://www.library.biophys.msu.ru/LectMB/Lect03.htm
2. https://te-st.ru/2015/05/13/make-word-cloud-online/
3. http://cbslibrary5.blogspot.com/2014/09/10.html
4. http://online-collage.com/programms/
5. http://www.newart.ru/gal18.htm

Опис проекту

Назва проекту



«Хмарні сервіси для інтегрованої системи знань з біології» 
Виконавці/ партнери/ проекту




Левкович Віта Віталіївна (Корецька ЗОШ I-III ст.№1)
Прит Ірина Василівна (Томашгородський НВК)
Боровець Леся Іванівна (Прислицький НВК)
Кулакевич Микола Миколайович (Познанський НВК)
Пшенко Людмила Василівна (Костопільська ЗОШ №2)

Координатори
проекту

 Марченко Олена Михайлівна (кандидат педагогічних наук, доцент кафедри методики та змісту освіти РОІППУ)
Терміни
впровадження
проекту
 26.09.16 - 07.10.16р.
Обгрунтування проекту






Виявлена проблеманедостатній ступінь розробленості інноваційного методичного й інформаційного забезпечення процесу формування метакогнітивних знань учнів при вивченні шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Мета проекту



 Розробка інноваційного методичного й інформаційного забезпечення окремих елементів процесу формування інтегрованої системи метакогнітивних знань учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Цілі проекту










 1) Розробка й практична реалізація методики використання окремих хмарних сервісів (Tagul.com – для створення хмарин ключових слів, Loupe.com – для створення онлайн-колажів тематичних збірок візуальних образів об’єктів, що вивчаються, Jigsawplanet.com – для створення колажів зображень об’єктів вивчення шкільного курсу біології).
напрями
(компоненти)
проекту  








Визначення проблеми і шляхів її вирішення

Складання плану роботи підгруп учасників проекту

Формування пошукових підгруп, розробка перспективних завдань і засобів їх розв’язання.

Розробка продуктів проекту та їх розміщення в особистому професійному блозі вчителя біології  Левкович Віти Віталіївни.

Захист проекту та презентація методично-інформаційних продуктів проекту

Заходи / Завдання  за планом дій























 Підгрупа 1: Прит Ірина Василівна (Томашгородський НВК), Пшенко Людмила Василівна (Костопільська ЗОШ №2)
 Напрямок діяльності: створення хмаринок слів до теми "Членистоногі",  Розробка методичних рекомендацій щодо їх практичного використання.

Підгрупа 2: Прит Ірина Василівна (Томашгородський НВК) Боровець Леся Іванівна (Прислицький НВК).
 Напрямок діяльності: створення колажів зображень.

Підгрупа 3: Кулакевич Микола Миколайович (Познанський НВК)
Напрямок діяльності: розробка пазлів .

Підгрупа 4Левкович Віта Віталіївна  (Корецька ЗОШ I-III ст.№1).
Напрямок діяльності: Розробка й інформаційне наповнення персонального блогу  та  моніторинг професійного використання його дидактичних матеріалів.
Очікувані
результати
проекту













Створення інноваційних дидактичних матеріалів як невід’ємної складової частини сучасної системи практично орієнтованих навчально-методичних й інформаційних засобів успішного формуваннясистеми метакогнітивних знань і умінь учнів у процесі вивчення шкільного курсу біології за умов практичного використання засобів педагогічно доцільних хмарних сервісів.
Бюджет



 Оплата за користування інтернетом
Додаткова
інформація







Хмаринки слів
Хмаринка слів (хмара слів, або зважений список, представлена (-ий) візуально) — це візуальне подання списку категорій (або тегів, також званих мітками, ярликами, ключовими словами, тощо). Зазвичай використовується для опису ключових слів (тегів) на веб-сайтах, або для представлення неформатованого тексту. Ключові слова найчастіше являють собою окремі слова, і важливість кожного ключового слова позначається розміром шрифту або кольором. Таке уявлення зручно для швидкого сприйняття найвідоміших термінів і для розподілу термінів за популярністю щодо один одного.
Навіщо ми створювали хмари слів?
У будь-якому завданні повинен бути сенс. Освоїти сервіси по створенню "хмар слів" зовсім не довго, але з чого скласти ці хмари, що з ними робити далі? Як ці хмари допоможуть вирішувати завдання навчального плану?
Можливості використання хмари слів у навчанні пов'язані, наприклад, з тим, що:
-      -  в хмару ми записали тему уроку, яку учні повинні визначити;
-       - просити скласти пропозиції щодо визначеної теми, «хмара» виступає в якості опорного конспекту;
-      -  пропонували дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на яке необхідно знайти відповідь протягом уроку;
-      -  пропонували скласти речення або розповідь, використовуючи якомога більше слів з хмари;
-      -  повторили основні поняття теми, що вивчається.
Це тільки деякі варіанти використання "хмар тегів/слів". Кожен вчитель може додати до свого арсеналу вправ найрізноманітніші ідеї.
Приклади використання "хмар тегів" в навчальному процесі по темі "Членистоногі тварини"






Створення колажів
Колаж (від фр. Collage - приклеювання) - технічний прийом в образотворчому і декоративно-прикладному мистецтві, який полягає в створенні мальовничих або графічних творів шляхом наклеювання на будь-яку поверхню, основу предметів і матеріалів, що відрізняються за кольором і фактурою від основи, на яку вони наклеєні.            Яку роль відіграє колаж на уроках біології?Здавалося б, видів завдань з біології і так величезна кількість, а по їх різноманітності біологія обганяє багато предметів. Справа в тому, що колаж має ряд переваг перед іншими формами роботи. Цей вид роботи розвиває в школярів кмітливість, уважність, винахідливість, уміння логічно та образно мислити, комбінувати. І, звичайно ж , не залишає байдужим жодного учня. З якого ж матеріалу створюються колажі?! При створенні колажів використовують вирізки із газет, журналів: фотографії, написи, окремі букви; власні малюнки і написи; графічні ескізи; схеми; кольоровий папір, коректор; роблять витинанки; малюнки на воску тощо. На перший погляд, здається, що виготовлення колажів – річ проста, але це не так. Колаж – це гармонійне поєднання змісту і форми. Ще один важливий методичний плюс полягає в тому, що тут немає одної єдино правильної відповіді, одні і ті ж образи колажу можуть бути по-різному, але при цьому абсолютно правильно ідентифіковані учнями в залежності від їх індивідуальних знань і здібностей. А це важливий виховний момент при роботі з колажем: формування взаєморозуміння і підтримки.Виконувати колаж можна в класі, індивідуально, в парах або групі. Форма виконання задається від розміру колажу.
Використовувати колажі можна на всіх етапах уроку, адже вони зорієнтовані на підвищення пізнавальної діяльності учнів, на розвиток їх творчих здібностей.



Центри походження культурних рослин






Створення пазлів
Багато дітей і дорослі люблять збирати пазли. Суть цієї гри-головоломки в тому, що потрібно зібрати картинку з її шматочків різного розміру. Є однією з найдоступніших іграшок, що розвивають логічне мислення, увагу, пам'ять, уяву. Пазли дуже корисні для розвитку мислення та пізнавальних здібностей людини. Традиційно пазли купуються в магазинах, але зараз у любителів цієї гри з'явилася можливість грати онлайн, а також створювати пазли самостійно з будь-яких картинок. Збираючи пазл, можна подорожувати по різних містах і країнах, побачити кращі картини найвідоміших художників, зануритися у світ фентезі і казкових героїв, пограти з улюбленими тваринами і, взагалі, - створити свій власний світ. А що якщо картинка для пазла буде не звичайна, а "біологічна". Наприклад, будова клітини, або рослина. Тоді, збираючи пазл, учні отримують можливість повторити і закріпити певні знання, або використати як роботу на етапі оголошення теми і мети уроку.
Задається, наприклад, таке завдання: "Розкажіть про будову клітини". Тобто, спочатку треба по шматочках зібрати картинку, і розглядаючи описати її будову.

                          
                               Описати з яких частин складається квітка.

А зараз, щоб дізнатися тему уроку потрібно зібрати пазл.
Для того, щоб отримати пазли в паперовому вигляд, можна роздрукувати графічну копію екрану з зображеннями шматочків пазла, акуратно вирізати ці шматочки, і наклеїти їх на картон.

Немає коментарів:

Дописати коментар